středa 1. července 2015

Domácí modelína


Když junior marodí a venku je hezky, je těžký ho udržet doma. O posteli nemluvě. Na pohádky pořád ještě nekouká, i když teď zvládne i dva díly Pošťáka Pata po sobě... Objevil zpívánky. Tak neposloucháme nic jinýho než Pec nám spadla a Na tom pražským mostě. N+který písničky jsou úplně jiný, než jak je znám já. Člověk se pořád učí. :-)

Každopádně modelína ho udrží doma aspoň na chvilku. Už jsme žádnou neměli, tak jsem projela tu spoustu receptů a konečně našla ten, kterej funguje. A je to přesně tenhle:

75g hladké mouky
37g soli
lžíce oleje
lžíce octa (vynechala jsem, protože mi ta modelína pak smrdí, a funguje i bez něj)
150ml vody
potravinářské barvivo

Vodu, olej, ocet a potravinářské barvivo smíchat. Na teflonovou pánec dát nejdřív mouku a sůl, pak přimíchat tekuté ingredience a míchat. Nejdřív se hodně lepí, ale po chvilce se spojí v jednu kouli. Uchovávat v sáčku. My je dali do kelímků po modělíně, která už byla plná bordelu. Junior je nadšenej a já taky. Až s ní bude zase modelovat na zemi a smíchá jí s bordelem a vlasama, s radostí jí vyhodím a udělám novou.

Na přání juniora jen červená a zelená, jednu jsme nechali bílou. Beztak je hned smíchá dohromady, až bude dělat svoje oblíbený dorty.
jen před tou naší dámou se musí schovávat. Ač je nezávadná, nemusí jí ochutnávat. :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat