neděle 26. července 2015

Sirup na kašel


A další neduhy. Přemnožilo se mi oregano, Letos se mu nějak daří.Evidentně mu moje nepéče prospívá. Jen jsem nevěděla, co s ním. Každý, kdo si řekl, dostal odkopnuto nebo nasušeno a přesto pořád zbývalo. Pak jsem zapátrala po jeho účincích a ejhle! On je vhodný při zahlenění, na odkašlávání, průdušky, mimo jiní má i antibakteriální účinky, pomáhá při zánětech, podrážděné pokožce a ekzémech (to asi spíš ve formě oleje), nespavosti (tím rozhodně netrpím), napomáhá látkové výměně... Zkrátka zázračná bylina. Tak jsem se rozhodla udělat sirup. Za pokus nic nedám a třeba to fakt bude fungovat. :-) A jak na to?

Potřebujeme tři hrníčky bylinek, 0,8 litru vody, 0,5kg cukru (dala jsem obyč) a dvě lžičky kyseliny citronové nebo vymačkaný citron. Všechno dohromady umixujeme v mixéru, tím se z bylinek dostane nejvíc šťávy. Necháme sednout, pak přelijeme přes cedník do hrnce a povaříme. Aspoň 7 minut, ale já nechala dýl, aby víc zhoustl. Vařila jsem asi 30 minut. A takhle to dopadlo.


vystačilo na tři skleničky

barva i hustota opravdu jako u sirupu
Tak na zdraví!

Žádné komentáře:

Okomentovat