úterý 19. května 2015

Vanilkové cupcakes s mascarpone krémem

Inspirace byla tady Aspoň na těsto. Krém byl improvizace podle stavu ledničky. Takže asi takhle:

Suroviny na 12 muffinů
120 ml plnotučného mléka
120 g másla
70 g bílé čokolády
½ vanilkového lusku
160 g polohrubé mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
špetka soli
1 vejce
80 g krupicového cukru

Mléko spolu s máslem, čokoládou a semínky z půlky vanilkového lusku na mírném plameni ohříváme za stálého míchání, dokud se všechny suroviny nerozpustí a nespojí. Necháme lehce vychladnout.

Mouku prosátou s práškem do pečiva a sodou promícháme s cukrem a solí. Přimícháme k nim mléko s čokoládou a máslem a na závěr vyšlehané vajíčko.

Formičky na muffiny vyložíme papírovými košíčky a naplníme je ze ⅔ těstem. Pečeme 25 až 30 minut v troubě vyhřáté na 160°C

Krém z mascarpone

250g mascarpone
80g tvarohu (dala jsem necelou půlku vaničky)
100g moučkového cukru (přidala jsem i trochu domácího vanilkovýho)

Všechno dohromady ušlehat a je to, My s Toníkem přidali trochu potravinářského barviva rozmíchaného v trošce vody. Kouzlo pro juniora. Stláskal mi půlku krému jen tak,

Zdobení mi nejde, nějak se mi někam poděla zdobička a na stříhání mini dírky do pytlíku jsem levá, takže esteticky sice moc dobře nevypadají, ale dobrý jsou. A hodně!


Žádné komentáře:

Okomentovat