sobota 6. února 2016

Domácí šumivé sopky do koupele

Dělali jsme je už před vánocema. Na přání juniora. Do školky. Jeho kamarádka (jedna z nejmilejších) totiž dětičky obdarovala mýdlama, které doma vyráběla s maminkou. Asi se nechtěl nechat zahanbit. Tak jsem vymýšlela. Rychle. Původní plán ušít každému slona padl. Je jich ve třídě 28 a do výroby by se nezapojil. Další nápad byly sádrobé odlitky. Ale nemám slona. A nebyla ani sádra. Tak jse se vrhli na šumivé bomby do koupele. Prodávají se i v drogeriích a na můj vkus to je nákup neúměrný ceně. 

Tak jsme vyrobili vlastní podle tohoto receptu:
250g jedlé sody
125g kyseliny citronové
125g kukuřičného škrobu
125g soli do koupele (použila jsem mořskou sůl z Rossmana, kilo za 80,-)
pro vůni vonné oleje ( já dala brčál, voní moc hezky, a do růžových mandarinku)
potravinářské barvivo (u nás malina a zelená)
3/4 polévkové lžíce vody
2 a 1/2 polévkové lžíce rostlinného oleje



Do misky si nasypeme jedlou sodu, přidáme kyselinu citrónovou, kukuřičný škrob, sůl do koupele a různé esenciální oleje.

Rukama pěkně smícháme, přidáváme olej a vodu. Ve vodě jsem rozmíchala potravinářské barvivo (práce juniora, zavřeli jsme to do skleničky od přesnídávky a junior třepal a třepal). Znovu pořádně promícháme. Měly by se nám po jemném sevření v ruce tvořit kuličky.

V originálním návodu tvořili kuličky. My nejdřív zkusili silikonové formičky, ale nějak nám to nechtělo držet při vyklepnutí, proto jsme nakonec vzali klasické plastové tvořítko na led a pěchovali a pěchovali. Nechá se asi 10 minut chytnout tvar, pak jdou krásně ven. Z tvořítka na led to opravdu vypadá jako malé sopky... Pak je dobré nechat ještě dva dny v suchu doschnout. Nechávala jsem na kartonu a otevřené. 

Soda reaguje při jakémkoliv styku s vodou. Poprvé jsem nechala schnout u okna na parapetu, což se při teplotě okolo nuly nezadařilo a ráno byly sopky vyšumělé. 

V papírové krabičce drží doteď. Ale už máme jen pár posledních...


Třeba vás to inspiruje. Pro děti dárek úžasný, pro dospělé stačí přidat sušené bylinky nebo kytky ( kdo má rád, mně ten bordel ve vaně pak vadí) a případně víc vůně a je to i prima dárek pro kamarádky...

Žádné komentáře:

Okomentovat